Chinese Ajacieden kunnen hun geluk niet op: Ajax begint een webshop in China. Hoewel Ajax al diverse Chinese sponsors bond was het bestellen van shirtjes en dergelijke voorbehouden aan Europese fans.
Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax, verklapt dat Ajax gaat samenwerken met de grootste Chinese sportwebshop: IZ. “Die kunnen ervoor zorgen dat Chinezen in hun eigen taal kunnen bestellen en in hun eigen valuta kunnen betalen en dat er verzending is vanuit China.” Naast Ajax gaan onder meer ook Juventus en Barcelona een vergelijkbare samenwerking aan.
Om Ajax’ populariteit op te krikken hebben is er ook een deal gesloten met een Chinees mediabureau, dat Ajax’ videocontent mag gebruiken ten behoeve van bepaalde campagnes. “Chinese sponsoren hebben er daarna voor gezorgd dat we meer geld hadden om betere content te maken.”
De interesse in de Aziatische markt komt niet uit de lucht vallen. Een aantal jaar geleden ging het internationale beleid op de schop waarbij de focus voortaan uitgaat naar China. “We hebben een heel plan uitgewerkt en dat zijn we het afgelopen jaar aan het uitrollen. Dat is begonnen doordat we Chinese mensen in dienst hebben genomen; de taal is ingewikkeld maar ook om de cultuur te begrijpen was het heel goed om native Chinezen in dienst te nemen.”
Sluit je aan bij onze ruim 130.000 leden. Samen staan we achter Ajax. Omdat SV Ajax opkomt voor jouw belangen ben je nog meer met Ajax verbonden.
* Prijzen lidmaatschappen verschillen per leeftijdsgroep en aantal leden per gezin.
Voorrang bij kaartverkoop
Tijdens evenementen dichtbij spelers
Heel veel korting, acties en prijzen!
© 2024 ajaxlife.nl – Powered by TRES