De nieuwe kledinglijnen met daarop het klassieke logo verkopen als een gek. Ajax kocht op voorhand al extra shirts in, maar dat blijkt niet afdoende. Met dank aan partner Adidas zijn nieuwe bestellingen gedaan om te zorgen dat de voorraad niet te snel opraakt.
Ajax lanceerde eerst het wit-rood-witte thuistenue. Die viel bij velen lekker in de smaak. Het klassieke logo prijkt op de borst en verder oogt het shirt strak. Daarna volgden de lanceringen van het blauwe uitshirt en het derde tricot. Dat derde shirt – met bijhorende casuallijn – verkoopt uitstekend, zo leert navraag bij de club.
Daarin zagen we onze vermoedens bevestigd. Zowel op de Open Dag als rondom Ajax - AS Monaco (2-2) stonden er enorme rijen voor de Ajax Fanshop bij de Johan Cruijff Arena. Ook op doordeweekse vakantiedagen moest je in de winkel lange rijen trotseren. We zagen het supporters gedwee doen, geduldig wachtend op hun beurt.
“Wij zien dat de verschillende shirts en kledinglijnen het erg goed doen. Onze supporters, van jong tot oud, weten de weg naar onze (online) Ajax Fanshops goed te vinden,” stelt Ajax dik tevreden.
De verkoop loopt zo goed, dat onze club extra kleding inslaat bij Adidas. “We hielden al rekening met de grote interesse. Maar de vraag bleek nóg groter dan de al positieve verwachtingen die we van tevoren hadden. Daarom hebben we inmiddels een extra order geplaatst bij Adidas.”
“We kopen in op basis van gerealiseerde verkoopresultaten van voorgaande seizoenen, maar dit seizoen overtreft de vraag voor een aantal artikelen onze vooraf positief ingeschatte verwachtingen,” klinkt het vanuit de Johan Cruijff Arena. “De verwachting is daarom dat sommige populaire maten en artikelen de komende periode uitverkocht raken.”
Wat maakt dat de huidige kledinglijnen zo goed scoren? “De reden om een specifiek shirt of ander Ajaxartikel aan te schaffen, verschilt natuurlijk per doelgroep. Daar wordt bij het ontwerp van de collecties bewust rekening mee gehouden. Zo kiest de jongste jeugd bijvoorbeeld vaak voor het blauwe uitshirt,” aldus Ajax.
“Voor sommigen is het design doorslaggevend, terwijl voor anderen de aanwezigheid van het klassieke logo belangrijk is. We zien dat internationale supporters vaak kiezen voor het iconische wit-rood-wit, terwijl er ook veel supporters zijn die de kleding niet alleen dragen om naar het stadion te gaan, maar ook gewoon voor thuis.”
Volgens Ajax slaan supporters ook goed aan op het feit dat de shirts een koppeling hebben met de 750ste verjaardag van Amsterdam. Wat betreft bedrukking op het shirt zijn Raul Moro, Mika Godts, Oscar Gloukh, Jorthy Mokio en Wout Weghorst erg populair.
Koop je het shirt als lid van Supportersvereniging Ajax in de online Ajax Fanshop? Dan is het goed te weten dat je tien procent korting krijgt. Gewoon een kwestie van inloggen in jouw Mijn Ajax-account dat is gekoppeld aan je lidmaatschap. Dan wordt de korting automatisch verrekend.
Sluit je aan bij onze ruim 150.000 leden. Samen staan we achter Ajax. Omdat SV Ajax opkomt voor jouw belangen ben je nog meer met Ajax verbonden.
* Prijzen lidmaatschappen verschillen per leeftijdsgroep en aantal leden per gezin.
Voorrang bij kaartverkoop
Tijdens evenementen dichtbij spelers
Heel veel korting, acties en prijzen!
© 2025 ajaxlife.nl – Powered by TRES