Met meer dan 130.000 leden staan we achter Ajax!
Wat een seizoen hebben we met z'n allen beleefd! © Sjoerd Tullenaar

Jaarverslag SV Ajax 2019/2020: een onvoltooid seizoen…

Het nieuwe voetbalseizoen is alweer een tijdje onderweg, maar via ons jaarverslag willen we nog één keer terugblikken op 2019/2020. En wat een seizoen hebben we met z'n allen beleefd. Van hoogtepunten naar dieptepunten en uiteindelijk een heel bizar einde…

29 september 2020 - 13:54

Ajax begon goed aan het seizoen. De Johan Cruijffschaal werd binnengesleept, plaatsing voor de Champions League werd afgedwongen en de nodige eredivisiepunten konden worden bijgeschreven. Ondertussen organiseerden wij als Supportersvereniging Ajax toffe evenementen en kwamen we zoals altijd weer op voor jouw supportersbelangen.

Later in het seizoen volgde er een afstraffing voor Feyenoord in de Johan Cruijff Arena en een knotsgek duel in Londen, maar zowel de Ajacieden op het veld als op de tribune moesten ook door een hele zure appel bijten na de pijnlijke uitschakeling in de Champions League.

Het kalenderjaar 2019 werd afgesloten met de SV Ajax nieuwjaarsconference ‘Sprookjesvoetbal’. Ruim driehonderd Ajacieden kwamen samen om nog één keer terug te blikken op een bijzonder jaar. In de tussentijd hielden we jullie als vanouds op de hoogte via onze magazines en social mediakanalen.

De herstart na de winterstop verliep niet zoals we hadden gehoopt. Blessures, slecht spel, nederlagen en toen… De uitbraak van het coronavirus. Wie had ooit gedacht dat Ajax zijn laatste wedstrijd van het seizoen 2019/2020 zou spelen in een koud en nat Heerenveen? Geen schaal, maar wel nummer één van Nederland.

Voor supporters was de uitbraak van de coronapandemie een flinke klap in het gezicht. Geen voetbal, geen Ajax en geen bezoekjes aan het stadion. Desondanks probeerden wij als SV Ajax er het beste van te maken. We lanceerden een toffe special over Wenen 1995, hielden jullie gezond middels de workouts van Kicks Fit en Ajax Kids Clubleden stuurden tekeningen op naar onze oudere leden.

Het seizoen 2019/2020 liep dus net even anders dan we zijn gewend en de gevolgen zijn op dit moment nog steeds flink voelbaar. Maar ook dit seizoen volgen we Ajax weer overal, op een gezonde en sportieve manier!

Wil je in deze gekke tijden toch dicht bij Ajax zijn? Sluit je dan nu aan bij onze ruim 110.000 leden!

Word vanaf €7,50* lid tot einde seizoen 2023/2024

Sluit je aan bij onze ruim 130.000 leden. Samen staan we achter Ajax. Omdat SV Ajax opkomt voor jouw belangen ben je nog meer met Ajax verbonden.

* Prijzen lidmaatschappen verschillen per leeftijdsgroep en aantal leden per gezin.

Extra voor leden

• Voorrang bij kaartverkoop

• Tijdens evenementen dichtbij spelers

• Heel veel korting, acties en prijzen!

Lid worden >