Ajax en ESPN bereikten woensdag overeenstemming over een mediapartnerschap. Een nieuw wapenfeit in de verovering van Amerika.
Algemeen directeur Edwin van der Sar en commercieel directeur Menno Geelen zijn een paar dagen in New York. Wederom kleurde Times Square wit-rood-wit en zagen we Ajacieden prijken op de gevels.
Dit zagen we vorig seizoen ook al gebeuren, al zijn Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt inmiddels ingeruild voor Edson Álvarez en - hoe kan het ook anders - Sergiño Dest.
ESPN is een grote jongen en had al de beschikking in Amerika over de rechten voor het tonen van eredivisiewedstrijden. Met de vers gesloten overeenkomst krijgt ESPN - onderdeel van de The Walt Disney Company - eveneens de mogelijkheid Ajaxcontent buiten wedstrijden om te tonen. De partijen beloven dat op Ajaxcontent snel is te zien op de kanalen van ESPN.
Van der Sar: “Het uitbouwen van het bereik van Ajax in Amerika is de eerste stap in de strategische benadering van die markt. ESPN biedt ons het platform dit te kunnen doen en denkt mee over het type content, relevant voor Amerikaanse voetbalconsumenten.”
Ajax heeft inmiddels op alle continenten, behalve Zuid-Amerika, voet aan de grond gezet. Het vorig jaar geopende kantoor in New York was daarin een belangrijke stap.
Zitten ze in Amerika wel op Ajax te wachten? Het is een vraag die Van der Sar al veel op zich afgevuurd kreeg. “Te wachten natuurlijk niet. Daarom moet je er ook zelf naartoe,” zo stelde hij eerder al. “Net zoals we dat in China hebben gedaan en waar we mooie deals konden sluiten. Dit moet in Amerika ook mogelijk zijn, maar dat komt niet aanwaaien als je in Amsterdam blijft zitten.”
Precies dat is dus ook niet wat Van der Sar en Geelen doen. Ze poseerden woensdag op Times Square en gingen van werkbezoek naar werkbezoek.
Dat Ajax heeft gekozen voor Amerika is niet zo gek. Het is een land waar voetbal steeds populairder wordt en Ajax is van mening dat het de Amerikanen veel kan leren op het gebied van opleiden en het ontwikkelen van het voetbal. Daar staat uiteraard een som geld tegenover.
Hi USA 👋,
— AFC Ajax (@AFCAjax) October 9, 2019
The coming days we are in NYC to visit our US colleagues, our partners and have some (new) business meetings. #AjaxUSA 🇺🇸 pic.twitter.com/KxaO8AaVfZ
Charlie Stillitano, COO Relevent Sports, invited us to come over to discuss options for Ajax in the US! #AjaxUSA 🇺🇸 pic.twitter.com/2xwmLDbV3t
— AFC Ajax (@AFCAjax) October 9, 2019
Always a pleasure to meet up with our partner Bud!
— AFC Ajax (@AFCAjax) October 9, 2019
Had a beer with at the HQ with Head of Partnerships Global, Eelco van Noll! 🍻
Great catching up, guys! pic.twitter.com/n9Nl1cbIib
Always a pleasure to meet up with our partner Bud!
— AFC Ajax (@AFCAjax) October 9, 2019
Had a beer with at the HQ with Head of Partnerships Global, Eelco van Noll! 🍻
Great catching up, guys! pic.twitter.com/n9Nl1cbIib
Sluit je aan bij onze ruim 135.000 leden. Samen staan we achter Ajax. Omdat SV Ajax opkomt voor jouw belangen ben je nog meer met Ajax verbonden.
* Prijzen lidmaatschappen verschillen per leeftijdsgroep en aantal leden per gezin.
Voorrang bij kaartverkoop
Tijdens evenementen dichtbij spelers
Heel veel korting, acties en prijzen!
© 2025 ajaxlife.nl – Powered by TRES