We zien het klassieke logo op steeds meer plekken terug. Dat vinden we prachtig. Nu het nieuwe seizoen officieel van start is gegaan, voert Ajax ook stapsgewijs de nieuwe huisstijl door.
Zo’n logoverandering is niet niks. Ajax neemt de tijd alle wijzigingen stapsgewijs door te voeren. Soms zit ‘m dat in kleine dingen, zoals het clublogo op sociale media. Maar er zijn ook grote veranderingen. Denk aan de grote emblemen op de Johan Cruijff Arena of De Toekomst.
Ook supporters zijn dolblij met de definitieve terugkeer van het klassieke logo. In Amsterdam zijn op vele plaatsen borden te zien met daarop de alleszeggende tekst: Ajax heeft z’n gezicht terug.
Bij een ‘nieuw’ logo hoort natuurlijk ook een nieuwe huisstijl. Deze werd dinsdag door Ajax gepresenteerd. Algemeen directeur Menno Geelen daarover: “Het terugbrengen van het klassieke logo is zowel een eerbetoon aan ons rijke verleden als een inspiratiebron voor de toekomst. Een toekomst die leunt op alles wat we zo mooi vinden aan onze club.”
“Dat geldt ook voor de nieuwe stijl die we samen met de terugkeer van het klassieke logo introduceren,” vervolgt Geelen. “Gebaseerd op ons rijke verleden, vertaald naar het nu en de toekomst.”
Bij de introductie van het nieuwe thuistenue was het klassieke logo al zichtbaar, maar vanaf dinsdag is Ajax echt officieel over. “Op onze shirts, in de Johan Cruijff Arena en op andere prominente plekken gaan we het klassieke logo en de nieuwe stijl terugzien. Gedurende het seizoen zal het overal doorgevoerd zijn.”
Check ook vooral deze video om een indruk te krijgen van de nieuwe huisstijl!
Sluit je aan bij onze ruim 150.000 leden. Samen staan we achter Ajax. Omdat SV Ajax opkomt voor jouw belangen ben je nog meer met Ajax verbonden.
* Prijzen lidmaatschappen verschillen per leeftijdsgroep en aantal leden per gezin.
Voorrang bij kaartverkoop
Tijdens evenementen dichtbij spelers
Heel veel korting, acties en prijzen!
© 2025 ajaxlife.nl – Powered by TRES