Ajax liet eerder weten supporters te compenseren die aanwezig waren bij het snel gestaakte thuisduel met FC Groningen. De club kan inmiddels ook meer duidelijkheid geven over hoe en wat.
Er stonden zo’n vijf minuten op de klok toen het goed mis ging bij Ajax - FC Groningen. Er werd meermaals vuurwerk afgestoken en op het veld gegooid. Het duel werd gestaakt. De ploeg van Fred Grim speelde de wedstrijd een aantal dagen later uit in een lege Johan Cruijff Arena, waar Ajax met 2-0 won.
De club liet supporters al snel weten hun wedstrijdkaartje te vergoeden. Dat gold ook voor de fans in het uitvak. Inmiddels hebben alle seizoenkaarthouders, losse kaartkopers en kopers van kaarten op het resale platform, waarvan het ticket is gescand bij FC Groningen-thuis, een mail ontvangen met uitleg.
Om misverstanden te voorkomen: Ajacieden die een kaartje via een seizoenkaarthouder doorgestuurd kregen, ontvangen geen mail. Ajax kan namelijk alleen compensatie aanbieden aan kaarthouders waarvan de bankgegevens bekend zijn. De seizoenkaarthouder van wie je de kaart kreeg, kan gewoon compensatie aanvragen en dit onderling met jou regelen.
Het aanvragen van compensatie, indien gewenst, doe je via Mijn Ajax. Degene die de kaart(en) kocht, kan dit doen vanaf donderdag 11 december tot en met woensdag 17 december. Seizoenkaarthouders krijgen een zeventiende van het aankoopbedrag terug. Kocht je extra kaarten? Ook daarvan kun je het aankoopbedrag terugvragen. Het bedrag wordt eind januari 2026 teruggestort op de rekening waarmee de kaarten zijn betaald.
Je kunt er ook voor kiezen het aankoopbedrag om te zetten in een voucher voor de Ajax Fanshop. Als je voor deze optie kiest, verhoogt Ajax de waarde van deze voucher met tien procent. De voucher is geldig tot en met 1 januari 2027.
Het formulier om compensatie aan te vragen, vind je zodra je inlogt op Mijn Ajax. Je ziet daar direct de kaarten die via jouw account zijn gekocht. Heb je tijdens het bestelproces ook voor andere Ajacieden kaarten besteld? Dan worden deze eveneens weergegeven.
Ajax realiseert zich dat hiermee de teleurstelling van de wedstrijd niet wordt weggenomen, maar hoopt dat dit gebaar als verzachtend wordt ervaren.
Fabian Nagtzaam, directeur-bestuurder van Supportersvereniging Ajax: “Een compliment voor de club dat men proactief supporters compenseert, terwijl dit geen verplichting is. Ajax stuurde een dag na de wedstrijd al een excuusmail naar supporters die in de Johan Cruijff Arena waren toen het – buiten hun schuld om – zo misging.”
“In dezelfde mail kondigde Ajax aan de kaartprijs te compenseren. Daar wordt nu organisatorisch gevolg aangegeven. We kunnen en willen natuurlijk niet in iemand zijn portemonnee kijken, maar het is goed om te melden dat Ajacieden ook kunnen afzien van deze compensatie. Daarmee zouden ze de club enorm helpen. Zoals bekend, kan Ajax alle centjes goed gebruiken.”
Sluit je aan bij onze ruim 150.000 leden. Samen staan we achter Ajax. Omdat SV Ajax opkomt voor jouw belangen ben je nog meer met Ajax verbonden.
* Prijzen lidmaatschappen verschillen per leeftijdsgroep en aantal leden per gezin.
Voorrang bij kaartverkoop
Tijdens evenementen dichtbij spelers
Heel veel korting, acties en prijzen!
© 2025 ajaxlife.nl – Powered by TRES