Nieuws op de vrijdagmorgen! Ajax en kledingsponsor Adidas gaan zes jaar langer met elkaar door. De huidige overeenkomst liep tot de zomer van 2019, maar die verbintenis breken de twee partijen dus open tot de zomer van 2025.

Ajax en Adidas zijn al sinds seizoen 2000/2001 aan elkaar verbonden. Ajax laat in een tof filmpje weten blij te zijn dat de partijen elkaar trouw bleven in zowel goede als slechte tijden. 

Edwin van der Sar, algemeen directeur Ajax, geeft in een verklaring aan zeer in zijn nopjes te zijn met de verlenging: “Met deze nieuwe overeenkomst spreekt Adidas vertrouwen uit in de club en onze toekomst. Adidas levert als mede-hoofdsponsor een substantiële bijdrage en is tevens verantwoordelijk voor het schitterende tenue waar wij in spelen. Bij Ajax hechten wij waarde aan langdurige samenwerkingsverbanden, dit is daar een uitstekend voorbeeld van. Daarnaast genieten zij wereldwijd zeer veel bekendheid en aanzien. Wij kijken dan ook uit naar de verdere invulling van dit prachtige partnership.”

Uiteraard is er namens Adidas ook iemand die er graag iets over zegt en dat is Claus-Peter Mayer, de marketingmeneer van de kledinggigant: “We zijn er trots op om de lange en succesvolle relatie met Ajax voort te zetten. De professionele organisatie, de ambities die de club heeft en het oog voor talentontwikkeling, sluiten goed aan bij onze positionering als marktleider voetbal. We zijn ervan overtuigd dat we de komende jaren samen meer successen gaan beleven.”

Reacties